W jaki sposób i dlaczego wiodące na rynku sieci handlowe zachęcają klientów do zbierania punktów w programach lojalnościowych?

Wiele miejsc czy dużych instytucji namawia nas do wzięcia udziału w zbieraniu wszelkiego rodzaju punktów, które możemy po jakimś czasie zamienić na przykład na nagrodę rzeczową. Czy tego typu sposób faktycznie ma posłużyć klientom czy jedynie sklepom do śledzenia i analizowania dokonywanych zakupów? Przedsiębiorstwa również organizują różne programy motywacyjne dla swoich podwładnych. Jak to funkcjonuje?

Programy lojalnościowe są bardzo popularną techniką docierania do szczególnie ważnych klientów. Zdobywają one klientów poprzez proponowanie pewnej korzyści, wynikającej z regularnego korzystania z oferty firmy (rabaty). Jest dużo powodów, dla jakich spółki decydują się na prowadzenie programów lojalnościowych (czytaj tutaj). Zwykle do prowadzenia tego rodzaju działań promocyjnych skłania duża konkurencja w branży. Po prostu rynek jest naprawdę nasycony i wiele spółek ma nieróżniące się od siebie oferty.

program lojalnościowy

Autor: GoMobi.pl
Źródło: http://gomobi.pl

Widoczne jest także zmęczenie klientów klasyczną reklamą. Mniej telewizji, stacje radiowe bez reklam, programy blokujące reklamy w internecie – tradycyjna reklama naklejki kraków już nie przynosi efektów. Zasadnicze cele, które mają programy lojalnościowe, to zdobycie klienta i przyzwyczajenie go do firmy. Dodatkowymi atutami tego rozwiązania jest zwabienie kolejnych klientów i zbieranie bezcennych informacji na ich temat. Jeżeli firma chce budować długotrwałe relacje z klientem, program powinien być dokładnierozpisany. Trzeba uważnie przemyśleć możliwości, jakimi się dysponuje oraz określić realne cele, które sklep jest w stanie uzyskać za sprawą programu.

Możliwości na zwabienie pracowników także jest wiele. Pracodawcy, przekonani o tym, iż nic w taki sposób nie motywuje do bardziej intensywnej pracy, jak ciepły posiłek w trakcie dnia, zapewniają swoim podwładnym kupony żywieniowe lub karty zniżkowe do różnych restauracji. Taki program motywacyjny – zniżki w restauracjach – obejmuje naprawdę wiele punktów gastronomicznych (czytaj o PRO.FILL). Ale jeżeli przyjrzymy się bliżej – abonament do kina dla kinomaniaków czy karnety sportowe to również program motywacyjny.

Benefity wynikające z programów lojalnościowych są rozmaite. Zwykle mają formę rabatów czy promocji. Są również korzyści budujące więź z klientem. Bez różnicy, do których potrzeb klientów firma będzie się dostosowywać, największe korzyści, to te unikalne, z jakich nikt do jak dotąd nie skorzystał przy tworzenia programu.