Jeżeli chodzi o utrzymanie dobrych relacji z pracownikami odpowiedzialne są za to programy motywacyjne. Pracownicy za zrealizowanie jakiś ustalonych celów biznesowych uzyskują jakieś wynagrodzenie czy też nagrody finansowe. W ten sposób są motywowani do efektywnej pracy. Poziom spełnienia osób zatrudnionych wzrasta a to jest połączone właśnie ze wzrostem efektywności oraz polepszeniem rezultatów pracy. Programy te budują wizerunek firmy, jako instytucji, która faktycznie interesuje się rozwojem swoich współpracowników. Dbanie o lojalność klienta jest nieprawdopodobnie ważnym czynnikiem rozkwitu biznesu. Dlatego powstał marketing relacji inaczej nazywany, jako marketing partnerski bądź marketing (marketing relacji) nastawiony na klienta. Koncentruje się on na analizie tego, czego pragnie klient i czego być może będzie pragnął w niedalekiej przyszłości. Stara się on wyjść na wprost wymaganiom aktualnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Koncentruje się on dodatkowo na relacjach przedsiębiorstwa z przedstawicielami, pośrednikami a także relacjach wewnątrz firmy.