Podmioty zajmujące się codziennie sprzedażą bezpośrednią stosują określone narzędzia marketingowe, które mają tę sprzedaż usprawnić. Chodzi tu m.in. o programy lojalnościowe, czyli w praktyce często specjalne karty magnetyczne, które pozwalają na zbieranie punktów, za jakie można by otrzymać określone korzyści.
Takie karty lojalnościowe wymagają jednak właściwej obsługi, z tego też powodu są przedsiębiorstwa oferujące kompleksowe świadczenia w tym zakresie.
Źródło: http://www.nowafarmacja.com.pl/
Źródło: http://www.flickr.com
Takie rozwiązania są skierowane do wszystkich spółek, które zajmują się sprzedażą bezpośrednią, a których celem jest powiększenie efektywności swoich przedsięwzięć marketingowych poprzez dodanie programów lojalnościowych. Obsługa programów lojalnościowych oferowana przez podmioty proponujące taką usługę, posiada świadczenia techniczne, logistyczne i prawne, przygotowanie całej polityki zwiększającej lojalność pojedynczych klientów. Oferta w tym zakresie jest przystosowana do konkretnych potrzeb wszystkich klientów.
Wykwalifikowani pracownicy proponują bardzo dokładne spisy klientów programu lojalnościowego, dzięki czemu można by wygodnie oraz łatwo zarządzać bazą danych. Przy ich wykorzystaniu możliwe jest wysyłanie komunikatów za pomocą tego typu kanałów jak poczta elektroniczna, call center czy SMS. Profesjonalna obsługa programów lojalnościowych jest niezwykle efektywnym instrumentem mającym za zadanie zwiększenie sprzedaży i częstotliwości wykorzystywania oferty konkretnej spółki.
Poza tym posiada duży wpływ na zwiększenie przywiązania odbiorców do marki konkretnego odbiorcy. Odpowiednio przygotowany program lojalnościowy pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku firmy.