W jaki sposób dbać o porządek w fakturach i rachunkach?

W domu każdego z nas znaleźć można mnóstwo rozmaitych dokumentów, które trzeba gromadzić przez wzgląd na ich ważność. Niestety dość często okazuje się, że nie jesteśmy w stanie zaprowadzić w nich porządku.

księgowa
Niekiedy nie wiemy, co może okazać się za jakiś czas przydatne, a co nie, więc gromadzimy każdy kwitek. I choć zwykle chcielibyśmy nawet uporządkować wszelkie sprawy, to jednak zazwyczaj po paru dniach porządku, wszystko powraca do normy, czyli do dotychczasowego chaosu. Jak więc zrobić porządek w dokumentach i nie zwariować?Dość istotne jest, abyśmy już na wstępie utworzyli kategorie poszczególnych rodzajów dokumentów, jakie mamy w naszym mieszkaniu. Warto jest gromadzić w pierwszej kolejności najistotniejsze dokumenty dotyczące spłacanych przez nas pożyczek – głównie potwierdzenia spłat. Powinniśmy je przechowywać, aż do momenty spłaty całego zadłużenia, a nawet nieco dłużej. Należy także sporządzać kopie niektórych dokumentów, które np. przygotowaliśmy na potrzeby różnego typu finansowych transakcji czy też przy okazji dopełnienia konkretnych spraw w urzędach. Dodatkowo niezbędne jest zachowywanie dokumentów takich jak akty notarialne lub też świadectwa pracy.

rachunki
Wiele osób przechowuje także rachunki za stałe opłaty, takie jak gaz albo prąd, a także zaświadczenie zapłaty.

Podoba Ci taki artykuł? To super, sprawdź stronę (https://www.lubiebuty.pl/obuwie/botki.html) pod tym adresem. Zobaczysz tam więcej informacji na tego typu temat.

Niektórzy zachowują również rachunki za różnego rodzaju produkty, jakie nabyli w sklepie. Czasami mogą być one przydatne, szczególnie w przypadku dokonywania późniejszych reklamacji.Bardzo ważne jest również, żebyśmy posiadali w naszych dokumentach niezbędną kategorię z dokumentami gromadzonymi na potrzeby Urzędu Skarbowego (więcej o pit za 2014). Są to wszelkiego rodzaju dokumenty i zaświadczenia, na podstawie których dokonywane zostały rozliczenia z Urzędem Skarbowym. Muszą być one gromadzone przez pięć lat począwszy od końca roku, w jakim miało miejsce rozliczenie. W przypadku braku tych dokumentów, fiskus ma prawo zarządzić nawet karę i zażyczyć oddania kwoty, jaka była odliczona od podatku, powiększoną dodatkowo o odsetki ustawowe. Powinniśmy zatem pamiętać o tym wykonując rozliczenie PIT 2014 (link do strony). To niezwykle ważne, aby uniknąć w przyszłości nieprzyjemnych problemów.