Czym jest Mystery Shopping? Wyjaśniamy wątpliwości o zawodzie „tajemniczego klienta”.

Mystery Shopping to postać oceny poziomu obsługi klienta w sposób czujny i specjalistyczny. Ilekroć dochodzi do interakcji pomiędzy klientem i sprzedawcą, pojawia się czas dla Tajemniczego Klienta. Uzasadnieniem nazwania takich działań terminem Mystery Shopping jest fakt, iż Klienci Testowi mają obowiązek sprawiedliwego przeprowadzania testów bez przyciągania atencji lub narzucania na obsłudze kolejnego lub specjalnego – w zestawieniu z pozostałymi klientami – traktowania.

sklep

Autor: Jerry „Woody”
Źródło: http://www.flickr.com

Tajemniczy klient (Mystery Shopper) jest wysyłany do punktu w celu kupna określonych artykułów lub zbadania specyficznych aspektów na temat produktu lub proponowanych usług. Więcej na . Przykładowo jednego dnia możesz wybrać się do bufetu prędkiej obsługi lub eleganckiej restauracji dla skonsumowania posiłku, a kolejnego dnia w ramach kolejnego zlecenia zweryfikować poziom obsługi w kinie albo banku. W trakcie realizacji zlecenia Mystery Shopping masz obowiązek zapamiętać rzadkie elementy całego Twojego doświadczenia dotyczącego elementów lub usług . Po wykonaniu zlecenia musisz wypełnić szczegółowy formularz jak również udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące wszystkich spraw, jakie zwróciły Twoją atencję podczas pełnienia zlecenia. Czy kelner obsłużył Cię w ciągu 5 minut po trafieniu do lokalu? Czy ekspedient poinformował Cię o ofercie wyjątkowej miesiąca? Za udzielenie odpowiedzi na tego typu pytania i za uważną adaptację zlecenia otrzymasz pojedynczą ocenę i zapłatę. Ma to za zadanie podnieść jakość obsługi klienta (). Badania Mystery Shopping prowadzone są przez firmy i usługodawców w celu zbadania poziomu obsługi, jakości artykułów, motywacji i zachowania personelu oraz Twojej plenarnej opinii.

Dzięki temu jednostki wiedzą, w jaki sposób poprawić swoje działania, by spełnić oczekiwania klientów.

Jeżeli sądzisz, że omawiany artykuł jest godny Twojej uwagi, to z pewnością warto zobaczyć także (http://domwina.pl/) pozostałe podobne materiały.

Polegają na zdaniu potajemnego klienta (Mystery Shopper) oraz na korporacji, jaka go zatrudnia, dostarczającej wprawnych i dyskretnych komunikatów z Mystery Shopping, które pomagają ulepszyć jakość obsługi klienta i powiększyć wydajność. Czytaj też .

Mystery Shopping to solenne zajęcie opierające się na wzajemnym zaufaniu. Od klientów oczekuje się , prócz rozwiniętego zmysłu uwagi i wrażliwości na elementy, także uczciwości i rzetelności w działaniu.