Zyski które daje wyświetlanie reklamy w transporcie miejskim

W XXI wieku klasyczne rodzaje reklamy przemijają. Ulotki wrzucane do skrzynek listowych, ogłoszenia w gazetach przestały wystarczać. Jak dowodzą badania, ruchomy obraz jest dziś optymalnym źródłem reklamowym, który wpływając na zmysły daje znakomity efekt. Reklama multimedialna jest to pokaz spotów marketingowych za pomocą cyfrowego obrazu.

Treść reklamowa transmitowana jest w formie wysokiej jakości obrazu na

wnętrze autobusu

Autor: shrinkin’violet
Źródło: http://www.flickr.com

monitorach ciekłokrystalicznych. Mogą być to treści marketingowe, przewodniki, wiadomości a także inne rodzaje dane. Innowacyjność takiego podejścia stanowi bliską konkurencję dla klasycznych nośników reklamy, jak: afisze, ulotki, tablice informacyjne.

Przewaga reklamy w autobusie nad pozostałymi odmianami reklam wiąże się ze specyficzną, gdyż przymusową sytuacją w której znajdują się pasażerowie. Są ograniczeni tak przestrzennie, jak i czasowo. Trudno jest im wygenerować odpowiednią ilość skupienia by skupić się np. na książce, ale jednocześnie chcąc zabić czas wypatrują ciekawiącego medium, jakie przyciągnąć by mogło ich wzrok na czas podróży.

Postawienie na reklamę przy użyciu monitorów LCD gwarantuje prezentację reklamy ogromnie szerokiemu gronu odbiorców (dla przykładu w Krakowie każdy z autobusów w przeciągu tygodnia, przewozi od 20 do 30 tysięcy pasażerów) (reklama w autobusiemedas-media). Wykorzystanie autobusów i tramwajów jadących po najgęściej zaludnionych ulicach dużych miejscowości, umożliwia trafienie nawet do setek tysięcy mieszkańców.

Efektywność takiej reklamy zapewnia częstotliwość jak też regularność powtarzanych treści. Reklama w autobusie jest żywa i

Reklama zewnętrzna

Autor: Jan Tik
Źródło: http://www.flickr.com

kolorowa co skutecznie przykuwa spojrzenie obserwatora, np. – reklama w autobusie. Dodatkowo wzrok przyciągają wyświetlane aktualności lokalne, z kraju, a także wiadomości sportowe, horoskop itd..

Ogromnie istotnym aspektem jest również to, iż reklama w autobusie dochodzi do klientów w momencie dużej chłonności umysłu, podczas gdy donikąd się nie spieszą i nie mają nic do uczynienia niż spoglądać w ekran LCD i czytać wyświetlane na nim wiadomości. Mało tego, ewentualny odbiorca nie może wyłączyć emitowanej reklamy co dodatkowo zwiększa skuteczność tego typu działań marketingowych. Odpowiednio stworzona reklama w autobusie ma duże szanse być skuteczną pod warunkiem, że nie będzie nadmiernie natarczywa.